tirsdag 11. februar 2014

Samtale med Pasientombud.

Da har jeg vært i samtale med verdens hyggeligste pasientombud. Hun var ikke lege,men jurist.
For det første hun var skikkelig intressert i dette med sykdommen, hun hadde hørt om LP og LDN, men ikke om Rituximab forskningen. Jeg snakket med henne litt om dette å ha denne sykdommen.
Jeg hadde med meg søs. 

Jeg fortalte om hvordan jeg følte at jeg ble behandlet av helsevesnet i Rogaland, og at jeg ikke ville være pasient ved det sykehuset annet enn aller nødvendigst ved akutt sykdom som ikke kunne vente, og hun forsto meg godt. Hun kjente til denne Nevrokirurgen jeg hadde møtt.

Hun skal hente ut journalen min fra sykehuset, jeg får den til å gå igjennom, jeg skriver egne notater for meg selv( ikke i journalen) og vi tar dette derfra.

Hun sa og at man kan faktisk hvis man blir innlagt og ikke blir rett behandlet ringe de, så vil de komme opp, ta et møte med oss og helsepersonellet og så hjelpe oss, for det er vi PASIENTENE som er i fokus ikke legene.

Hun forsto godt at det var tøffe dager.

Jeg kan virkelig anbefale at dere som føler at dere ikke får noen god hjelp ta kontakt med det pasientombudet som er i deres område.

Nå er det sove tid, 20 min søvn i natt er ikke ok.


1 kommentar:

  1. Så godt du ble tatt på alvor, at pasientombudet er på vår side!
    Hurra!

    Ikke bra hun "kjente til " den legen, det kan ikke være positivt.....

    SvarSlett