lørdag 8. februar 2014

Ikke lov å klage

Jeg har ikke lov til å klage.
Jeg har ikke lov til å si at jeg er sliten.
Jeg har ikke lov......

Ingen kan sette seg inn i andre sine sko, det har jeg skrevet før, men jeg kan si at jeg er meg, ingen andre. Ingen kan si til meg at de vet hvordan det er å være meg. De kan si det men de kan ikke vite 100% sikkert om hvordan det er å være akkurat meg.

Men grunnen til overskriften i dag er ganske så enkelt. Jeg våknet opp og var ikke i humør, jeg var trøtt og grinete og måtte rett og slett gå meg en tur,så jeg pakket sekken, alene med hundene, og jeg angret sikkert 100 ganger på at jeg ikke bare la meg i senga igjen.
Så jeg tok beina fatt og forbannet denne sykdommen. Jeg klarte å gå 150 meter, tårene rant og på de 300 meterne tur /retur til bilen, var det knall og fall, søle og dritt på klær, og hunder som ikke skjønte så mye. Jeg brukte 1,5 time på de 300 meterne. Og jeg hylte av smerte. Men jeg måtte si da jeg kom hjem at jeg har ikke lov til å klage. Ungene og mannen laget middag, jeg orket ikke. Men jeg klaget ikke. Jeg har ikke sagt et ord.
Jeg klaget kun på at jeg var gjennomblaut.

Men jeg vet at jeg ikke skal la noen si at jeg klaget, for det gjorde jeg ikke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar