onsdag 22. januar 2014

Sannheten

Hver dag når jeg våkner så må jeg tenke etter om jeg skal noe den dagen. Rett og slett for hvis jeg skal noe den dagen kan jeg ikke dusje Rart ikke sant? Jeg bruker for mye energi på dusjing. Så jeg prøver å vente med dusj til jeg skal legge meg, for da kan jeg like godt gå rett i seng og da gjør det ikke noe å være tom for energi.

Jeg vet at jeg ikke er den eneste. Jeg vet at det er mange som meg.
Men det jeg skal skrive om denne gangen er ikke nødvenigvis  sammenheng med dusjingen, men mer dette med mulighet for å sette et lys på hvordan sykdommen rammer. Og siden jeg  er med i en gruppe som har dyr som fokus og jeg blir satt til veggs om jeg ikke heller er lat siden jeg klarer å gå ut med hundene, planlegger utstillinger. Men en ting er sikkert, jeg trenger jo egentlig ikke å stå til rette for andre enn mine aller nærmeste. Ikke de heller egentlig. Men men .

Mitt sykdoms forløp er ganske så berg og dalbane, noen dager er ganske så bra, jeg klarer å gå tur med hundene mine, jeg klarer det meste, men når jeg knekker sammen, da knekker jeg sammen.
Ja jeg har en Dachs, en gutt på 15 mnd som er verdens beste. Ja jeg skal gå spor med han og ja jeg skal stille han, men vet dere, det tar massse energi av meg. Når jeg setter meg i bilen etter utstillingstreningene så gråter jeg. Kroppen hyler av smerte, og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg hjem. Når jeg er på tur med hundene må jeg planlegge, jeg kan ikke gå så langt fordi jeg vet at jeg og må gå tilbake. Jeg er overvektig så jeg har bare godt av å gå tur, det vet jeg , problemet er at jeg ikke klarer. Jeg har alltid konstant melkesyre i beina, ledd verker og jeg kjenner at jeg har lyst å knekke sammen i tårer.
Og jeg har fokus på å få med meg det de sier, og å huske det.

Jeg vet at det ser ut som om jeg er ute på turer hele tiden, men det er jeg ikke. Mange av turene som jeg legger ut er rett og slett samlet opp. De kan være en stund siden jeg var på. Det viktigste for meg er ikke hva andre mener, men hva jeg selv kan stå inne for.


Jeg må planlegge godt, jeg må se om jeg klarer å få ting i orden, men samtidig kan jeg ikke planlegge. Jeg kan ikke vite hva resten av dagen bringer.  Jeg kunne en gang ta en hel dag med i beregning, men ikke nå lengre.

Ha en flott dag,






 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar