onsdag 12. mars 2014

Skikkelig vår følelse

Noen ganger våkner jeg opp med en slags kribling i kroppen, som om det spirer og gror inni meg. Når jeg kjenner en slik følelse så kikker jeg ut vinduet og ser at solen skinner og jeg tenker at det er vår. Og ja det er vår følelsen jeg kjenner. Vi har rett og slett fått vår på Jæren, solen skinner og vi nyter det. Ute ser man tegn på at våren begynner sakte men sikkert å feste seg. Fantastisk deilig. I år har jeg planer om å nyte den. Nyte den i fulle drag. Om ikke jeg orker så mye i " vanlig" skala så skal jeg nyte det jeg klarer. Man må se  positivt på ting. 

Men jeg skal være ærlig, jeg kan være ganske så negativ mange ganger, når jeg er trøtt og sliten, når ting rett og slett ikke fungerer, vel da er det vanskelig å unngå å være negativ. Og det går gjerne utover de rundt meg.Jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Men jeg har tenkt  masse over det, men kommer vel aldri til noe løsning. Men  man må jobbe med det.
Men tilbake til våren , nå som det er vår så får jeg lyst til å planlegge hagen, jeg har begynt å så, jeg har sådd tomater ( unngår fluer inne ) og løk, og eple, jeg har og pottet om Pasjonsblomsten min så det blir spennende å se om de likte det. Så ja våren er her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar